معرفی جذابه های گردشگری

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

فلاش عکاسی پرتابل

فلاش عکاسی برق و باتری VERTA M-300 محصول موردنظر ما بوده اما پیش از آن کمی در مورد فلاش عکاسی و انواع آن صحبت می کنیم.

فلاش عکاسی پرتابل

فلاش پرتابل عکاسی به فلاش هایی گفته می شود که قابلیت حمل دارند در این مطلب مقصود ما از فلاش پرتابل فلاش اسپید لایت (فلاش رو دوربینی ) نیست و منظور از فلاش پرتابل فلاش هایی هستند که قدرت بالاتری دارند و همچنین مزیت قابل حمل بودن را نیز دارا هستند
فلاش پرتابل مزیت های فراوانی دارد و تفاوت عمده ی آن با فلاش های آتلیه ای و فلاش استودیویی در قابل حمل بودن آن هاست
از فلاش پرتابل هم می توان در آتلیه و هم در عکاسی فضای خارجی استفاده کرد فلاش پرتابل برعکس فلاش استودیویی نیازی به برق شهری ندارد و می تواند با باطری کار نورپردازی را انجام دهد
مواردی که در فلاش پرتابل باید مد نظر داشت عبارتند از قدرت فلاش پرتابل ،وزن فلاش پرتابل،امکانات فلاش پرتابل

فلاش عکاسی پرتابل

فلاش های پرتابل چون اکثرا در فضای خارج از آتلیه کاربرد دارند و در خارج از آتلیه در نور روز شدت نور بالاست فلاش پرتابل ما باید قدرت بالایی داشته باشد تا بتواند بر تاثیرات نور روز غلبه کند

وزن فلاش پرتابل:

وزن فلاش پرتابل بسیار مهم است زیرا آن چیزی که ما از فلاش پرتابل انتظار داریم قابل حمل بودن است نه فقط کار کردن با باطری چون ما در نورپردازی های خارجی که انجام می دهیم باید تا لوکیشن مورد نظر فلاش های پرتابل را حمل کنیم که تعداد این فلاش های پرتابل می تواند از یک شاخه فلاش پرتابل تا چندین شاخه فلاش پرتابل باشد و تصور کنید قرار است از یک مدل در جنگل عکاسی کنید و نیاز به چند شاخه فلاش پرتابل برای نورپردازی دارید در اینجاست که خودروی شما در مسیر جنگلی کمکی به شما نخواهد کرد و شما مجبورید خودتان فلاش های پرتابل و همچنین لوازم دیگرتان را تا خود لوکیشن حمل کنید شما که نمی خواهید پس از رسیدن به لوکیشن به جای عکاسی بنشینید و خستگی در کنید این می تواندهم از لحاظ روحی و جسمی روی شما و گروهتان تاثیر بگذارد که طبیعتا روی عکاسی شما هم بی تاثیر نخواهد بود پس بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که فلاش های پرتابل وزن مناسب و معقولی داشته باشند

فلاش عکاسی پرتابل

فلاش پرتابل هم مثل فلاش استودیویی دارای تفاوت هایی در گروه های خود هستند مثلا امکاناتی مانند TTL
یکی از موارد مهم در این نوع فلاش هاست پس بنابراین سعی کنید فلاش پرتابلی را تهیه کنید که امکانات مناسب و مورد نیاز شما را فراهم کنند یکی از امکاناتی که قبل از خرید فلاش پرتابل باید مد نظر داشته باشید این است که فلاش پرتابل شما فقط با باطری کار می کند یا توانایی کار کردن با برق را نیز دارد چون شما امکانم استفاده از فلاش پرتابل را در داخل استودیو را هم دارید پس بهتر از جهت جلوگیری از آسیب به باطری افزایش عمر باطری فقط از آپشن برق استفاده کنید و در این صورت باطری فلاش پرتابل شما سالم می ماند و از آنجایی که عمر هر باطری در حالت عادی متناسب با تعداد شارژ شدن تعریف می شود هرچه متر شارژ شود بهتر است

فلاش عکاسی پرتابل

فلاش ها لوازم جانبی مختلفی مانند سافت باکس ،خرطومی و غیره دارند و یکی از مهمترین موارد سه پایه ی فلاش پرتابل است از آنجایی که فلاش های پرتابل قیمت بالتری نسبت به فلاش های دیگر دارند باید توجه کرد که از سه پایه های خوب برای فلاش های پرتابل خودمان استفاده کنیم.

فلاش عکاسی برق و باتری VERTA M-300

فلاش عکاسی برق و باتری VERTA M-300 یکی از مهمترین ابزار در صنعت فیلمبرداری و عکاسی می باشد. تولیدکنندگان این ابزار تنوع و انتخاب های زیادی برای شما متقاضیان گرامی بوجود آورده تا شما با توجه به نیاز خود محصول موردنظر را انتخاب کنید.

فلاش عکاسی پرتابل LINKSTAR-600 محصول موردنظر ما بوده اما پیش از آن کمی در مورد فلاش عکاسی و انواع آن صحبت می کنیم.

فلاش عکاسی پرتابل

فلاش پرتابل عکاسی به فلاش هایی گفته می شود که قابلیت حمل دارند در این مطلب مقصود ما از فلاش پرتابل فلاش اسپید لایت (فلاش رو دوربینی ) نیست و منظور از فلاش پرتابل فلاش هایی هستند که قدرت بالاتری دارند و همچنین مزیت قابل حمل بودن را نیز دارا هستند
فلاش پرتابل مزیت های فراوانی دارد و تفاوت عمده ی آن با فلاش های آتلیه ای و فلاش استودیویی در قابل حمل بودن آن هاست
از فلاش پرتابل هم می توان در آتلیه و هم در عکاسی فضای خارجی استفاده کرد فلاش پرتابل برعکس فلاش استودیویی نیازی به برق شهری ندارد و می تواند با باطری کار نورپردازی را انجام دهد
مواردی که در فلاش پرتابل باید مد نظر داشت عبارتند از قدرت فلاش پرتابل ،وزن فلاش پرتابل،امکانات فلاش پرتابل

فلاش عکاسی پرتابل

فلاش های پرتابل چون اکثرا در فضای خارج از آتلیه کاربرد دارند و در خارج از آتلیه در نور روز شدت نور بالاست فلاش پرتابل ما باید قدرت بالایی داشته باشد تا بتواند بر تاثیرات نور روز غلبه کند

وزن فلاش پرتابل:

وزن فلاش پرتابل بسیار مهم است زیرا آن چیزی که ما از فلاش پرتابل انتظار داریم قابل حمل بودن است نه فقط کار کردن با باطری چون ما در نورپردازی های خارجی که انجام می دهیم باید تا لوکیشن مورد نظر فلاش های پرتابل را حمل کنیم که تعداد این فلاش های پرتابل می تواند از یک شاخه فلاش پرتابل تا چندین شاخه فلاش پرتابل باشد و تصور کنید قرار است از یک مدل در جنگل عکاسی کنید و نیاز به چند شاخه فلاش پرتابل برای نورپردازی دارید در اینجاست که خودروی شما در مسیر جنگلی کمکی به شما نخواهد کرد و شما مجبورید خودتان فلاش های پرتابل و همچنین لوازم دیگرتان را تا خود لوکیشن حمل کنید شما که نمی خواهید پس از رسیدن به لوکیشن به جای عکاسی بنشینید و خستگی در کنید این می تواندهم از لحاظ روحی و جسمی روی شما و گروهتان تاثیر بگذارد که طبیعتا روی عکاسی شما هم بی تاثیر نخواهد بود پس بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که فلاش های پرتابل وزن مناسب و معقولی داشته باشند

امکانات فلاش پرتابل :

فلاش پرتابل هم مثل فلاش استودیویی دارای تفاوت هایی در گروه های خود هستند مثلا امکاناتی مانند TTL
یکی از موارد مهم در این نوع فلاش هاست پس بنابراین سعی کنید فلاش پرتابلی را تهیه کنید که امکانات مناسب و مورد نیاز شما را فراهم کنند یکی از امکاناتی که قبل از خرید فلاش پرتابل باید مد نظر داشته باشید این است که فلاش پرتابل شما فقط با باطری کار می کند یا توانایی کار کردن با برق را نیز دارد چون شما امکانم استفاده از فلاش پرتابل را در داخل استودیو را هم دارید پس بهتر از جهت جلوگیری از آسیب به باطری افزایش عمر باطری فقط از آپشن برق استفاده کنید و در این صورت باطری فلاش پرتابل شما سالم می ماند و از آنجایی که عمر هر باطری در حالت عادی متناسب با تعداد شارژ شدن تعریف می شود هرچه متر شارژ شود بهتر است

لوازم جانبی فلاش پرتابل:

فلاش ها لوازم جانبی مختلفی مانند سافت باکس ،خرطومی و غیره دارند و یکی از مهمترین موارد سه پایه ی فلاش پرتابل است از آنجایی که فلاش های پرتابل قیمت بالتری نسبت به فلاش های دیگر دارند باید توجه کرد که از سه پایه های خوب برای فلاش های پرتابل خودمان استفاده کنیم.

فلاش عکاسی پرتابل LINKSTAR-600

فلاش عکاسی پرتابل LINKSTAR-600 یکی از مهمترین ابزار در صنعت فیلمبرداری و عکاسی می باشد. تولیدکنندگان این ابزار تنوع و انتخاب های زیادی برای شما متقاضیان گرامی بوجود آورده تا شما با توجه به نیاز خود محصول موردنظر را انتخاب کنید.

۱۸ تیر ۹۷ ، ۱۷:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تور گردشگری

اسپید لایت ها

کاربرد اسپید لایت ها ( فلاش های روی دوربینی )

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

TRIOPO TR-982C

اسپید لایت TRIOPO TR-982C از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

اسپید لایت TRIOPO TR-982N

اسپید لایت TRIOPO TR-982N از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

هولدر چتر برای اسپیدلایت

هولدر چتر برای اسپیدلایت از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

برای کنترل داشتن نور در عکس هایتان, شما به منبع نور خودتان نیازمندید. قطعا راه های زیادی برای داشتن نور فوق العاده تنها با استفاده از نورهای طبیعی وجود دارد, اما شما در استفاده از نور خورشید محدود میشوید.

شما ۳ ابزار پایه هنگام انتخاب نور برای عکاسی پرتره دارید: ۱.نور ثابت ۲.فلاش استودیویی ۳.اسپیدلایت ( فلاش روی دوربینی)
نور لحظه ای – چراغ ها همیشه روشن هستند. آنها ناگهان نور فلاش را پرتاب نمیکنند, اما به جای آن از یک یا چند لامپ تشکیل میشوند. فلاش ها  معمولا برای فیلمبرداری استفاده نمیشوند, زیرا پرتاب نور به طور دقیق برای یک فیلم کار نمیکند. اگرچه هنوز هم عکاس ها از نور ثابت استفاده میکنند. مزیت کار کردن با نور ثابت این است که آنها به شما اجازه میدهند که ببینید چراغ ها هنگامی که آنها را تکان میدهیم چگونه هستند.

داشتن نور هنگام تنظیم چراغ ها یک مزیت بزرگ است, اما مشکلاتی در استفاده از نور ثابت وجود دارد, به همین دلیل من آنها را به عکاسان پیشنهاد نمیکنم. مشکلات نور ثابت این است که آنها نیاز به برق دارند, این به این معنی است که در محلی که برق قوی ندارید نمیتوانید عکاسی کنید. همچنین نور ثابت با کیفیت بالا با نور فلاش عکاسی تنظیم نمیشود, پس  استفاده از نور ثابت در فضای خارج, بسته به شرایط خیلی سخت است.

تنها سبکی که من با نور ثابت در عکاسی ترجیح میدهم, عکاسی از کودک و محصولات است. این سبک برای عکاسی از بچه کار میکند چرا که  نورها برای زیبا نگه داشتن بچه مناسب است, و پرتاب فلاش میتواند بچه را بترساند. برای عکاسی محصولات نیز, میتوانند خیلی خوب کار کنند چون به شما اجازه میدهند که نور ها همانطور که نصب کرده اید, ببینید. شما میتوانید با یک سه پایه عکس بگیرید, پس نیازی به فریز کردن سوژه با فلاش ندارید.

استودیو فلاش – استودیو فلاش ها همیشه مانند نورهای ثابت نیستند. آنها یک نور فلاش را پرتاب میکنند. اگرچه آنها شباهت هایی به نورهای ثابت دارند.

استودیو فلاش ها, مانند نورهای ثابت  نیاز به برق دارند. برای استفاده از استودیو فلاش ها در محل مورد نظر, شما نیاز به منبع انرژی دارید ( مثل باتری کوچک ماشین که همراه خود دارید ). همچنین, درحالی که استودیو فلاش کار میکند, به جای اینکه تمام وقت روشن باشد, اغلب,با یک “لامپ مدلینگ” فعال است. لامپ مدلینگ یک لامپ کم نور است که به شما تقریباَ امکاناتی شبیه فلاش میدهد.
علاوه بر نیاز داشتن به منبع انرژی برای عکاسی در محل مورد نظر, فلاش های استودیو سنگین و گران هستند! آنها هنگامی که در استودیو هستند بسیار خوب کار میکنند اما در مسافرت ها نه.

 

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

 

– بیشتر عکاس ها برای عکاسی با نور از اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) استفاده میکنند – تنها اغلب آنها استودیو فلاش یا نور ثابت را به کار میگیرند. اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) یک دستگاه فلاش کوچک است که میتواند به راحتی بر روی دوربین شما قرار بگیرد, یا از دوربین جدا شود و روی یک پایه نور قرار گیرد. آنها به طور کلی از باتری های AA  تغذیه میکنند و برای حمل و نقل عالی هستند. درحالی که اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) نمیتواند نوری به اندازه ی استودیو فلاش از خود خارج کند و زمان بیشتری برای بازیابی بین دو پاپ فلاش میگیرد, اما آنها برای استفاده بسیار آسان هستند و همه کاره میباشند و برای اکثر عکاس ها منحصر به فرد است.

پس چه اسپید لایتی باید انتخاب کنم؟
اگر شما بخواهید, من میتوانم مزایا و معایب ده ها مدل مختلف اسپید لایت(فلاش رو دوربینی) را برای شما توضیح دهم, یا میتوانم صحبتم را تمام کنم و به شما فلاشی را بگویم که من با قیمت ۳۵۰ تومان خریدم و استفاده میکنم و همه کاری را که یک عکاس از یک فلاش میخواهد انجام میدهد. من میدانم که شما چقدر میتوانید درباره یک محصول به این ارزانی شگفت زده شوید؛ خصوصا وقتی از یک برند بی نام و نشان مانند Triopo باشد.

تنها تفاوت قابل توجه بین این برند و برند های به نام و گرانی مثل Nikon و Canon وجود دارد, دو چیز است:

همگام سازی و همسان سازی سریع با دوربین.

عکاسان جدید اغلب با این ویژگی ها وسوسه میشوند که فلاش های گران قیمت را خریداری کنند, اما من به شما پیشنهاد میکنم که به این تصمیم برای خرید خود اعتماد کنید. همگام سازی سریع به عکاس این اجازه را میدهد که بر سرعت همگام سازی فلاش از سرعت شاتر تقریبا ۱/۲۰۰ غلبه کند. در کل, شما نمیتوانید از یک فلاش زمانی که سرعت شاتر شما بیشتر از ۱/۲۰۰ باشد,

استفاده کنید. همگام سازی سریع این را تا حدی برطرف میکند, اما خروجی فلاش به طرز چشم گیری کاهش می یابد. شما عکاسی را همانطور که مطالعه میکنید, یاد میگیرید, اگرچه, فلاش بر سرعت شاتر شما موثر است. زیرا میتواند سوژه را همانطور که میخواهید فریز کند. تنها نکته جالب در اینجا وقتی است که شما از وسایل ورزشی عکاسی میکنید. در این حالت, شاید شما بخواهید که اسپید لایت ( فلاش رو دوربینی ) های گران Canon یا Nikon را خریداری کنید.

همگام سازی سریع با دوربین به اسپیدلایت (فلاش رو دوربینی) اجازه میدهد که اطلاعات را از دوربین بگیرد واز این اطلاعات برای تنظیم اتوماتیک قدرت فلاش خروجی استفاده کند. به نظر فوق العاده میرسد, اما در واقع من این را سخت میدانم. به این دلیل که هر گونه تغییر جزیی در ترکیب شما, قدرت فلاش تغییر میکند! این میتواند خیلی اذیت کننده باشد وهمچنین, فلاش هوش ندارد؛ تمام چیزی که میتواند انجام دهد این است که قدرت فلاش را در جایی که قرار دارد, تنظیم میکند. شما برای گرفتن اثر خلاقانه نیاز به تنظیم آن دارید, و اگر شما بخواهید به هر دلیلی قدرت فلاش را تغییر دهید, چه دلیلی دارد که به اسپیدلایت(فلاش رو دوربینی) اجازه تنظیم خودکار بدهید؟

خیر, من هیچ دوستی در شرکت Triopo ندارم و برای آن کمپانی کار نمیکنم. حقیقت این این است که آنها یک محصول با دوام و مناسب تولید می کنند. من این را خیلی دوست دارم و مایلم که ریسک این را که شما برای همیشه از من بدتان بیاید برای اینکه آن را دوست ندارید, بپذیرم. جداَ, یک TR-985 بخرید و برای همیشه عکاسی خود را تغییر دهید, سریع تر از هر ابزار دیگه که تاحالا تجربه کرده اید.

هولدر چتر برای اسپیدلایت

هولدر چتر برای اسپیدلایت از ابزارهای مکمل فلاش های عکاسی و از ملزومات معقوله فیلمبرداری و عکاسی می باشد و نقش مثر و مهمی در این زمینه دارد این شرکت انتخاب های خوب و مناسبی متناسب با نیاز دست اندرکاران این صنعت پیش روی شما قرار می دهد تا شما محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسپید لایت ها  فلاش های روی دوربینی  

۱۸ تیر ۹۷ ، ۱۷:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تور گردشگری

فلاش عکاسی آتلیه یا فلاش عکاسی استودیویی


INTERFIT Stellar X 300 2head kit محصول موردنظر ما بوده اما پیش از آن به توضیح  کیت فلاش می پردازیم . یکی از اجزای اساسی هر آتلیه و استودیو عکاسی بی شک تجهیزات نورپردازی و اصلاح کننده های نور (Light Modifiers)می باشد.

شرکت تجهیز کالای آداک همواره یکی از بزرگترین تامین کننده تجهیزات آتلیه ها و استودیو های عکاسی در ایران بوده است و تجهیزات اولیه و مورد نیاز برای راه اندازی آتلیه عکاسی را به صورت کیت فلاش عکاسی ارائه می دهد.

کیت فلاش عکاسی

شرکت تجهیز کالای  آداک  در این سال ها انواع کیت فلاش عکاسی متنوعی در  توان های  مختلف  از ۳۰۰ ژول (w/s) تا ۱۲۰۰ ژول  (w/s) وارد بازار ایران کرده است.

انواع کیت فلاش آتلیه

کیت فلاش ها با برند های اینترفیت (Interfit)، سومیتا(Somita)، ورتا (Verta)،انسر (Answer)، تری اپو(Triopo) و  اوباو(Oubao)  در دسترس هستند ، مزیت اصلی خرید کیت فلاش آتلیه اقتصادی بودن ، پرتابل و قابل  حمل بودن  آن است .

کیت فلاش عکاسی

کیت فلاش عکاسی برای این منظور تهیه می شود که ما بتوانیم تا حد بسیار بالایی نیاز های خودمان در بخش نورپردازی عکاسی را مرتفع کنیم کیت های فلاش عکاسی معمولا شامل لوازم جانبی  هم هستند که در نورپردازی های مختلف می تواند به ما کمک کند مثلا یک کیت فلاش عکاسی معمول شامل سه عدد هد فلاش عکاسی سه پایه های نور،خرطومی ،سافت باکس،چتر و … هستند
کیت های فلاش به واسطه ی اینکه به تعداد نور و وسیله ی جانبی دارد معمولا ارزان تر از زمانی هست که شما بخواهید اقلام همان کیت را به صورت تکی تهیه کنید کیت فلاش عکاسی با کیفی که همه لوازم در آن جا می گیرد می تواند برای جابجایی مناسب باشد
کیت فلاش ها یک مزیت بسیار خوب دارند و آن این است که تمامی اقلام داخل کیت باهم سازگار هستند و از یک برند هستند و این باعث می شود تا ما مشکلات ناهمخوانی فلاش، کنترل و دیگر لوازمی که موقع تهیه تکی فلاش های عکاسی و لوازم جانبی آن ها ممکن است پیش بیاید را نداشته باشیم
اگر موقع خرید کیت فلاش عکاسی مشاهده کردید که کیت فلاش مورد نظرتان یکی از لوازم جانبی را ندارد یا مثلا شما نیاز به دو سافت باکس دارید و کیت فلاش مورد نظرتان دارای یک سافت باکس است نگران نباشید چون می توانید از فروشگاه مورد نظر بخواهید هر نوع وسیله جانبی که نیاز دارید را به کیت فلاشتان اضافه کند
کیت های فلاش از نظر قدرت ،سرعت، امکانات، اندازه، و قابلیت های دیگر می تواند تفاوت داشته باشد که همه ی این ها در قیمت یک کیت فلاش عکاسی تاثیر مستقیم دارد و ما باید با مشاوره و تفکر بدانیم چه نوعی از کیت فلاش مورد استفاده ی ما قرار خواهد گرفت و به چه نوع کیت فلاشی نیاز داریم
مثلا اگر شما یک آتلیه ی بسیار بزرگ دارید ویا سوژه های شما اندازه های بزرگی دارد باید بدانید که از کیت فلاش با قدرت کم نمی توانید استفاده کنید و یا اگر شما در فضای باز عکاسی میکنید کیت فلاش عکاسی ثابت که فقط با برق می تواند کار کند به دردتان نخواهد خورد و باید از کیت فلاش پرتابل استفاده کنید که توانایی استفاده از باطری را دارند و شما به راحتی میتوانید در فضای باز با کیت فلاش پرتابل نورپردازی کرده و عکاسی کنید.

کیت فلاش عکاسی شامل چه مواردی میشود؟

کیت فلاش عکاسی معمولا به مجموعه ای از فلاش ها  و لوازم جانبی آن گفته می شود که می تواند در یک بسته ارائه شود  مزیت این کیت های فلاش عکاسی این است که معمولا همه ی لوازم مورد نیاز در این کیت های فلاش عکاسی تعبیه شده و نیاز به خرید لوازم جانبی دیگر را کمتر احساس خواهیم کرد مزیت این کیت های فلاش عکاسی نسبت این که ما فلاش های عکاسی و لوازم جانبی آن را به صورت تکی خرید کنیم این است که کیت فلاش عکاسی به واسطه ی تعداد، معمولا ارزان تر از مواقعی است که بخواهیم آنها را جداگانه تهیه کنیم
کیت فلاش ها عکاسی معمولا فلاش ها و سایر لوازم جانبی از یک برند را دارند و این در خیلی مواقع بسیار خوب است و سازگاری آن ها با یکدیگر را زیاد می کند مواقع خرید فلاش ها عکاسی حتما کیت فلاش ها عکاسی را هم مد نظر داشته باشیدو روی کیت فلاش ها عکاسی هم بررسی داشته باشید.

فلاش عکاسی

عکاسی هنر ثبت نور است و هنرمند عکاس اگر بتواند نور را در کنترل خود درآورد میتواند نتیجه ی مطلوب را در عکسهای خودش ببیند
ما نورها و فلاش های عکاسی مختلفی را میشناسیم که یکی از آن ها فلاش عکاسی آتلیه است. فلاش عکاسی آتلیه انواع مختلفی دارد که از ابعاد مختلفی مثل قدرت و اندازه و کاربرد می تواند تقسیم بندی شود
فلاش عکاسی آتلیه به ما امکان می دهد تا بتوانیم در فضای بسته آتلیه و نبود نور طبیعی، نور مصنوعی ایجاد کرده و نور ها را برای سوژه هایمان به کنترل خود درآوریم وجود چند نور در کیت فلاش های عکاسی قدرت مانور ما برای نورپردازی های مختلف را زیاد می کند
یکی از طبقه بندی های فلاش عکاسی طبقه بندی از نظر قدرت فلاش است که دارای بالاترین میزان اهمیت در بسیاری موارد می باشد برای این کار ما باید اول از نیاز خودمان آگاه باشیم و بدانیم بر چه اصولی چه نوعی از فلاش عکاسی را تهیه کنیم فلاش عکاسی ازقدرت های پایین مثل ۱۵۰ ژول یا کمی پایینتر می تواند نیاز مارا مرتفع کند تا فلاش عکاسی هایی که قدرت آنها به ۴۸۰۰ ژول هم می رسد بنابر این این نیاز ماست که مشخص می کند ما به چه نوع فلاش عکاسی نیاز داریم
حال باید ببینیم چگونه نیاز خود را بشناسیم
یکی از مواردی که در انتخاب فلاش عکاسی باید به آن توجه کنیم این است این است که اندازه فضای کار ما یا آتلیه ای که قرار است در آن نورپردازی کنیم چقدر است این یک مشخصه است که می  تواند تا حدودی تعیین کند که ما به چه فلاشی و با چه قدرتی نیاز داریم برای فضای کوچک به فلاش عکاسی با قدرت کم و در فضای آتلیه بزرگ معمولا به فلاش عکاسی بزرگتر نیاز داریم
مورد بعدی که می تواند تاثیر گذار باشد اندازه ی سوژه است اینکه ما از یک خودرو،یک مدل لباس،یا یک وسیله تبلیغاتی کوچک مثلا کفش میخواهیم عکاسی کنیم هم مشخص می کند که به چه فلاشی با چه قدرتی نیاز داریم
آیا ما قرار است در فضای باز عکاسی کنیم؟جایی که امکان اتصال به دوشاخه برق را نداریم یا نه فلاش های عکاسیمان از آتلیه تکان نخواهند خورد؟این یک مشخصه دیگر است که بدانیم باید چه نوع فلاشی تهیه کنیم

فلاش عکاسی آتلیه یا فلاش عکاسی استودیویی

فلاش عکاسی آتلیه فلاش هایی هستند که قدرت و سرعت بالاتری نسبت به فلاش های عکاسی اسپید لایت دارند و معمولا در آتلیه ها و استودیو ها ی عکاسی استفاده می شوند و با برق شهری کار می کنند این فلاش های عکاسی مناسب نورپردازی صحنه ها و سوژه های بزرگ هستند و شما می توانید آنها را به صورت کیت فلاش عکاسی با چند عدد نور و سه پایه وسافت باکس و … خریداری کنید یا به صورت تک خریداری نمایید وجود چند فلاش عکاسی از این نوع می تواند شما را برای خلاقیت در نورپردازی آماده کند اگر فکر می کنید که به نور پردازی در یک مکان ثابت مثل آتلیه و نورقوی و سریع نیاز دارید و نمی خواهید نورهایتان را به خارج از استودیو و فضای خارجی ببرید این نور ها مناسب شماست.

INTERFIT Stellar X 300 2head kit

INTERFIT Stellar X 300 2head kit از سری هد فلاش های ساخت این شرکت است که امکان عکاسی حرفه ای را به دارندگان خود می دهد. انتخاب های زیادی در رابطه با هد فلاش عکاسی پیش روی علاقمندان این حرفه می باشد.

محصول موردنظر ما بوده اما پیش از آن به توضیح  کیت فلاش می پردازیم . یکی از اجزای اساسی هر آتلیه و استودیو عکاسی بی شک تجهیزات نورپردازی و اصلاح کننده های نور (Light Modifiers)می باشد.

شرکت تجهیز کالای آداک همواره یکی از بزرگترین تامین کننده تجهیزات آتلیه ها و استودیو های عکاسی در ایران بوده است و تجهیزات اولیه و مورد نیاز برای راه اندازی آتلیه عکاسی را به صورت کیت فلاش عکاسی ارائه می دهد.

فلاش عکاسی آتلیه یا فلاش عکاسی استودیویی

شرکت تجهیز کالای  آداک  در این سال ها انواع کیت فلاش عکاسی متنوعی در  توان های  مختلف  از ۳۰۰ ژول (w/s) تا ۱۲۰۰ ژول  (w/s) وارد بازار ایران کرده است.

انواع کیت فلاش آتلیه

کیت فلاش ها با برند های اینترفیت (Interfit)، سومیتا(Somita)، ورتا (Verta)،انسر (Answer)، تری اپو(Triopo) و  اوباو(Oubao)  در دسترس هستند ، مزیت اصلی خرید کیت فلاش آتلیه اقتصادی بودن ، پرتابل و قابل  حمل بودن  آن است .

کیت فلاش عکاسی

کیت فلاش عکاسی برای این منظور تهیه می شود که ما بتوانیم تا حد بسیار بالایی نیاز های خودمان در بخش نورپردازی عکاسی را مرتفع کنیم کیت های فلاش عکاسی معمولا شامل لوازم جانبی  هم هستند که در نورپردازی های مختلف می تواند به ما کمک کند مثلا یک کیت فلاش عکاسی معمول شامل سه عدد هد فلاش عکاسی سه پایه های نور،خرطومی ،سافت باکس،چتر و … هستند
کیت های فلاش به واسطه ی اینکه به تعداد نور و وسیله ی جانبی دارد معمولا ارزان تر از زمانی هست که شما بخواهید اقلام همان کیت را به صورت تکی تهیه کنید کیت فلاش عکاسی با کیفی که همه لوازم در آن جا می گیرد می تواند برای جابجایی مناسب باشد
کیت فلاش ها یک مزیت بسیار خوب دارند و آن این است که تمامی اقلام داخل کیت باهم سازگار هستند و از یک برند هستند و این باعث می شود تا ما مشکلات ناهمخوانی فلاش، کنترل و دیگر لوازمی که موقع تهیه تکی فلاش های عکاسی و لوازم جانبی آن ها ممکن است پیش بیاید را نداشته باشیم
اگر موقع خرید کیت فلاش عکاسی مشاهده کردید که کیت فلاش مورد نظرتان یکی از لوازم جانبی را ندارد یا مثلا شما نیاز به دو سافت باکس دارید و کیت فلاش مورد نظرتان دارای یک سافت باکس است نگران نباشید چون می توانید از فروشگاه مورد نظر بخواهید هر نوع وسیله جانبی که نیاز دارید را به کیت فلاشتان اضافه کند
کیت های فلاش از نظر قدرت ،سرعت، امکانات، اندازه، و قابلیت های دیگر می تواند تفاوت داشته باشد که همه ی این ها در قیمت یک کیت فلاش عکاسی تاثیر مستقیم دارد و ما باید با مشاوره و تفکر بدانیم چه نوعی از کیت فلاش مورد استفاده ی ما قرار خواهد گرفت و به چه نوع کیت فلاشی نیاز داریم
مثلا اگر شما یک آتلیه ی بسیار بزرگ دارید ویا سوژه های شما اندازه های بزرگی دارد باید بدانید که از کیت فلاش با قدرت کم نمی توانید استفاده کنید و یا اگر شما در فضای باز عکاسی میکنید کیت فلاش عکاسی ثابت که فقط با برق می تواند کار کند به دردتان نخواهد خورد و باید از کیت فلاش پرتابل استفاده کنید که توانایی استفاده از باطری را دارند و شما به راحتی میتوانید در فضای باز با کیت فلاش پرتابل نورپردازی کرده و عکاسی کنید.

فلاش عکاسی آتلیه یا فلاش عکاسی استودیویی

کیت فلاش عکاسی معمولا به مجموعه ای از فلاش ها  و لوازم جانبی آن گفته می شود که می تواند در یک بسته ارائه شود  مزیت این کیت های فلاش عکاسی این است که معمولا همه ی لوازم مورد نیاز در این کیت های فلاش عکاسی تعبیه شده و نیاز به خرید لوازم جانبی دیگر را کمتر احساس خواهیم کرد مزیت این کیت های فلاش عکاسی نسبت این که ما فلاش های عکاسی و لوازم جانبی آن را به صورت تکی خرید کنیم این است که کیت فلاش عکاسی به واسطه ی تعداد، معمولا ارزان تر از مواقعی است که بخواهیم آنها را جداگانه تهیه کنیم
کیت فلاش ها عکاسی معمولا فلاش ها و سایر لوازم جانبی از یک برند را دارند و این در خیلی مواقع بسیار خوب است و سازگاری آن ها با یکدیگر را زیاد می کند مواقع خرید فلاش ها عکاسی حتما کیت فلاش ها عکاسی را هم مد نظر داشته باشیدو روی کیت فلاش ها عکاسی هم بررسی داشته باشید.

فلاش عکاسی

عکاسی هنر ثبت نور است و هنرمند عکاس اگر بتواند نور را در کنترل خود درآورد میتواند نتیجه ی مطلوب را در عکسهای خودش ببیند
ما نورها و فلاش های عکاسی مختلفی را میشناسیم که یکی از آن ها فلاش عکاسی آتلیه است. فلاش عکاسی آتلیه انواع مختلفی دارد که از ابعاد مختلفی مثل قدرت و اندازه و کاربرد می تواند تقسیم بندی شود
فلاش عکاسی آتلیه به ما امکان می دهد تا بتوانیم در فضای بسته آتلیه و نبود نور طبیعی، نور مصنوعی ایجاد کرده و نور ها را برای سوژه هایمان به کنترل خود درآوریم وجود چند نور در کیت فلاش های عکاسی قدرت مانور ما برای نورپردازی های مختلف را زیاد می کند
یکی از طبقه بندی های فلاش عکاسی طبقه بندی از نظر قدرت فلاش است که دارای بالاترین میزان اهمیت در بسیاری موارد می باشد برای این کار ما باید اول از نیاز خودمان آگاه باشیم و بدانیم بر چه اصولی چه نوعی از فلاش عکاسی را تهیه کنیم فلاش عکاسی ازقدرت های پایین مثل ۱۵۰ ژول یا کمی پایینتر می تواند نیاز مارا مرتفع کند تا فلاش عکاسی هایی که قدرت آنها به ۴۸۰۰ ژول هم می رسد بنابر این این نیاز ماست که مشخص می کند ما به چه نوع فلاش عکاسی نیاز داریم
حال باید ببینیم چگونه نیاز خود را بشناسیم
یکی از مواردی که در انتخاب فلاش عکاسی باید به آن توجه کنیم این است این است که اندازه فضای کار ما یا آتلیه ای که قرار است در آن نورپردازی کنیم چقدر است این یک مشخصه است که می  تواند تا حدودی تعیین کند که ما به چه فلاشی و با چه قدرتی نیاز داریم برای فضای کوچک به فلاش عکاسی با قدرت کم و در فضای آتلیه بزرگ معمولا به فلاش عکاسی بزرگتر نیاز داریم
مورد بعدی که می تواند تاثیر گذار باشد اندازه ی سوژه است اینکه ما از یک خودرو،یک مدل لباس،یا یک وسیله تبلیغاتی کوچک مثلا کفش میخواهیم عکاسی کنیم هم مشخص می کند که به چه فلاشی با چه قدرتی نیاز داریم
آیا ما قرار است در فضای باز عکاسی کنیم؟جایی که امکان اتصال به دوشاخه برق را نداریم یا نه فلاش های عکاسیمان از آتلیه تکان نخواهند خورد؟این یک مشخصه دیگر است که بدانیم باید چه نوع فلاشی تهیه کنیم

فلاش عکاسی آتلیه یا فلاش عکاسی استودیویی

فلاش عکاسی آتلیه فلاش هایی هستند که قدرت و سرعت بالاتری نسبت به فلاش های عکاسی اسپید لایت دارند و معمولا در آتلیه ها و استودیو ها ی عکاسی استفاده می شوند و با برق شهری کار می کنند این فلاش های عکاسی مناسب نورپردازی صحنه ها و سوژه های بزرگ هستند و شما می توانید آنها را به صورت کیت فلاش عکاسی با چند عدد نور و سه پایه وسافت باکس و … خریداری کنید یا به صورت تک خریداری نمایید وجود چند فلاش عکاسی از این نوع می تواند شما را برای خلاقیت در نورپردازی آماده کند اگر فکر می کنید که به نور پردازی در یک مکان ثابت مثل آتلیه و نورقوی و سریع نیاز دارید و نمی خواهید نورهایتان را به خارج از استودیو و فضای خارجی ببرید این نور ها مناسب شماست.

INTERFIT Stellar X 300 3head kit

INTERFIT Stellar X 300 3head kit از سری هد فلاش های ساخت این شرکت است که امکان عکاسی حرفه ای را به دارندگان خود می دهد. انتخاب های زیادی در رابطه با هد فلاش عکاسی پیش روی علاقمندان این حرفه می باشد.

 

 

۱۸ تیر ۹۷ ، ۱۶:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تور گردشگری