آب و هوای کشور نروژ

طبیعت کشور نروژ تماشایی و متنوع است، با تپه های تحت پوشش جنگل در جنوب شرقی و فورج های بلند و یخچال های طبیعی در غرب و شمال.  طبیعت نروژی می تواند به همان اندازه زیبا باشد. آب و هوا ممکن است به سرعت در کوه تغییر کند – از نور آفتاب تا باران، مه و متراکم و بادهای قوی همه در یک لحظه تغییر می کنند.  نزدیکی به طبیعت برای نروژی ها مهم است. اکثر شهرها در نزدیکی مناطق محبوب محافظت شده در فضای باز قرار دارند. در اغلب مکانها، پیاده روی یک ساعته از مرکز شهر، بسیار لذت بخش است. کشور اسکاندیناوی دارای آب و هوایی است که سال به سال به طور خاص تغییر می کند، به ویژه در قسمت های شمالی آن، که در حاشیه منطقه معتدل جهانی قرار دارد.

آب و هوای کشور نروژ- دمای هوای نروژ در زمستان- دمای هوای نروژ در تابستان-شهر نروژ

آب و هوای کشور نروژ – در شب و روز نروژ را میتوان گفت متفاوت است در مناطق شمال، دمای تابستان می تواند به 80 برسد. زمستان تاریک است و برفهای بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد. در مناطق ساحلی و داخلی، آب و هوا بسیار متفاوت است. مناطق ساحلی دارای آب و هوا با تابستان های سردتر است. زمستان ها نسبتا متوسط ​​و بارانی با برف و یا یخ زده اند. مناطق داخلی دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سردتر هستند اما تابستان گرمتر (به عنوان مثال، اسلو). در داخل کشور درجه حرارت به راحتی می تواند کمتر از 13 درجه فارنهایت باشد. در بهار، برف ذوب می شود، نور خورشید زیاد است و درجه حرارت به سرعت در ماه می افزایش می یابد.

آب و هوای کشور نروژ- دمای هوای نروژ در زمستان- دمای هوای نروژ در تابستان-شهر نروژ
در تابستان، درجه حرارت بالا معمولا تا 60 درجه می رود اما می تواند به اواسط 80s، حتی دورتر از شمال، افزایش یابد.آب و هوای کشور نروژ بهترین زمانی است که از ماه می تا سپتامبر است که معمولا خفیف و روشن است. در جولای هوا گرم تر می شود. زمستان می تواند حتی تا ماه آوریل بسیار سرد باشد،. دما می تواند به کمتر از 20 درجه فارنهایت برسد. اگر فعالیت های برفی را دوست داشته باشید و درجه حرارت سرد اذیتتان نمی کند، بیشترین بارش برف را از دسامبر تا آوریل خواهید یافت.

آب و هوای کشور نروژ- دمای هوای نروژ در زمستان- دمای هوای نروژ در تابستان-شهر نروژ
یک پدیده جالب در کشور نروژ (و سایر نقاط اسکاندیناوی) تغییر فصلی در طول روز و شب نروژ است. در اواسط زمستان، نور روز در جنوب نروژ پنج تا شش ساعت طول می کشد در حالی که تاریکی در شمال غالب است. این روزها و شبهای تاریک شبهای قطبی نامیده می شود. در تابستان روزها بسیار طولانی است . در طول ماه های ژوئن و ژوئیه حتی در جنوب تاریکی و شب وجود ندارد. با توجه به افسانه های باستانی، نام نروژ از کلمه Norðrvegr قدیمی گرفته شده است که به معنای “راه شمال” است، این نام به سواحل طولانی و کوهستانی داده می شود، زیرا در زمستان به طور عمده یخ زده است.

آب و هوای کشور نروژ- دمای هوای نروژ در زمستان- دمای هوای نروژ در تابستان-شهر نروژ
آلاسکا، گرینلند و سیبری، نروژ در مقایسه با این مکان ها آب و هوای کشور نروژ دلپذیر دارد. با توجه به جریان Gulf Stream و جریان هوای گرم، کشور نروژ دارای آب و هوای دوستانه تر نسبت به عرض جغرافیایی است و سردترین مناطق زمستان اغلب در داخل و یا به سمت شمال است.