شهرهای نروژ

کشور نروژ با برخی از مناظر چشمگیر و معماری مشخصه جهان، به راحتی یکی از زیباترین کشورهای جهان است. از نقاط کوچک، روستاهای سنتی در لبه فورج، به شهرهای رنگارنگ دربیش از چند جزیره گسترش یافته است، مکان های منحصر به فرد و زیبای در نروژ وجود دارد که این کشور را برای زندگی و گردش بسیار دلپذیر کرده است.
Ålesund
Ålesund در اوائل قرن نوزدهم تاسیس شد، در یک آتش سوزی بزرگ که بسیاری از مناطق شهر را گرفته بود، نابود شد. با این حال، مانند یک ققنوس از خاکسترها، خود را بیرون کشید جان تازه ای گرفت، و تبدیل به یکی از زیباترین و منحصر به فردترین شهرها شد. امروزه خیابان های آن با مجموعه ای باور نکردنی از معماری نیو ساخته شده اند. با خانه های رنگارنگ، سقف های غیرمعمول و قوسی، و تزئینی در ساختمان های فاخته.این شهر بیش از هفت جزیره را در خود جای داده است و آبراه های جذاب و در کنار دریا و کوه ها در پس زمینه این شهر قرار گرفته است.
درباره نروژ-نقشه نروژ-مردم نروژ -آب و هوای نروژ-زبان نروژ-شب و روز در نروژ

شهرهای نروژ – برگن
برگن دومین شهر بزرگ کشور نروژ است، با این حال ویژگی های جذابیت و زیبایی بسیاری از شهر های عجیب و غریب کشور و روستاهای ماهیگیری را دارد. این شهر به عنوان “دروازه به فجوراها” شناخته می شود و به همین دلیل توسط کوه های شگفت انگیز، زیبایی طبیعی، آبشارهای چشمگیر و دیدگاه های شگفت انگیز احاطه شده است. برگن محیط زیبا و جذابی دارد. کوچه کوبیده شده در کنار خانه های چوبی سنتی، بلوک قدیمی شهر، به نام Bryggen، که به عنوان یک سایت میراث جهانی توسط یونسکو تعیین شده است را پر می کند؛ در حالی که بقیه شهر با یک ترکیب منحصر به فرد از سبک های معماری، از قرون وسطی و هنر نیو، به طراحی معاصر پر شده است.

شهرهای نروژ | نقشه شهرهای نروژ- نقشه نروژ -برگن نروژ -ترومسو نروژ -استاوانگر نروژ

شهرهای نروژ – فردریکستاد
Fredrikstad  با افتخار ادعا می کند که یکی از قلعه های حفظ شده در اسکاندیناوی است، نمونه ای عالی از قلعه ای قدیمی و ستاره ای اروپایی است که زیبایی و معماری قابل توجهی دارد. شهر قدیمی با توجه به مدل هلندی ساخته شده است . امروز، شهر قدیمی با یک خیابان شلوغ بازار، سیم پیچ، کوچه کوبیده شده و مغازه های جذاب، مغازه های سنتی که صنایع دستی و سوغاتی های منحصر به فرد را خریداری می کنند، پر شده است. با توجه به ساختار غیر معمول آن، شهر نیز با مقدار زیادی فضاهای سبز پر شده است، و آن را به عنوان یک مقصد صلح آمیز و همچنین قابل توجه برای گردشگران و بازدیدکنندگان ساخته است.

شهرهای نروژ | نقشه شهرهای نروژ- نقشه نروژ -برگن نروژ -ترومسو نروژ -استاوانگر نروژ

شهرهای نروژ– گیرینگر
یکی از محبوب ترین مقصد گردشگری کشور نروژ، گیرینگر می باشد که زیبایی های بسیار چشم نوازی دارد با خانه های سنتی جذاب و کلیسایی که از چوب سفید ساخته شده، زیبایی طبیعی این شهربه طور خاص حفظ شده است روستای کوچک واقع در راستای جیورانس فیرور دراماتیک قرار دارد، با تپه های شیب دار و تند ، که زمینه های هیجان انگیزی را ایجاد کرده است و آب های آبی خیره کننده و کوه های شیب دار که در پایین روستا قرار دارند. گذر از مسیرهای کوهستانی  و دیدن آبشارهای بسیار زیبا و لذت بخش است.

شهرهای نروژ | نقشه شهرهای نروژ- نقشه نروژ -برگن نروژ -ترومسو نروژ -استاوانگر نروژ

شهرهای نروژ– هنینگسوار
Henningsvær  یک روستای ماهیگیری جذاب است که بیش از چندین جزیره کوچک در اقیانوس وسیع قرار دارد و در مجمع الجزایر لفنت واقع شده است، خوشه خیره کننده ای از جزایر ساحل شمالی نروژ در این منطقه وجود دارد .خانه های زیبا و سنتی نروژی که در رنگ های سفید رنگ یا روشن و شگفت آور دیده می شوند، به نظر می رسد که از دریاها بیرون زده اند و در آب های کریستال وشفاف منعکس می شوند. با توجه به موقعیت فوق العاده شمالی خود، Henningsvær شرایط آب و هوایی نروژ فوق العاده ای را دارد. در زمستان، برف این جزیره را پوشش می دهد، ساختمان ها را شبیه به خانه های شیرینی زنجفی تبدیل می کند، در حالی که در تابستان، روستا روزهای زیبا و 24 ساعته را تجربه می کند.

شهرهای نروژ | نقشه شهرهای نروژ- نقشه نروژ -برگن نروژ -ترومسو نروژ -استاوانگر نروژ
شهرهای نروژ–  Longyearbyen
Longyearbyen بزرگترین شهر واقع در جزایر اسلوبرد است، خوشه ای است که در اقیانوس شمال قطب یافت می شود، و قابل توجه است که برای رسیدن به شمال بهترین راه در جهان است. چشم انداز اطراف آن نوعی زیبایی فوق العاده و ویرانگر دارد؛ در این شهر درخت های صاف و کوه های شیب دار و خلیج شنی در لبه های آن قرار دارد،و جاده ها در دره ها نیز جای گرفته اند. شهر یک نقطه کوچک و رنگارنگ در میان سنگ های درشت و پوشیده ازبرف است. تا حد زیادی از خانه های جذاب به صورت ردیفی ساخته شده است. خانه ها به رنگ های قرمز روشن، سبز، زرد یا آبی رنگ دیده می شود و در مقایسه با برف درخشان که برای هشت ماه پوشش شهر سال است.
شهرهای نروژ – رین
رین شهرکوچک ماهیگیری واقع در جزیره Moskenesøya در مجمع الجزایر زرق و برق دار Lofoten،  Reine  است .این شهر زیبا هزاران نفر بازدید کننده در طول سال با وجود اندازه کوچک خود جذب می کند. چشم انداز اطراف رین بسیار خیره کننده است . خیابان های پیچ و تاب خورده و خانه های رنگارنگ روستا بسیار زیبا است و نظر هرکسی را به خود جذب می کند.