شهرهای ایتالیا

واتیکان، رم

رم پایتخت ایتالیا و منطقه لاتزیو (Latium) است. این نیز پایتخت تاریخی امپراتوری روم و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا است که حدود 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد.

ونیز
شهر ونیز بخاطر کانال های آن، پل ها و کاخ های آن که بر روی آب ساخته شده استمشهور شده است. ونیز پایتخت ونکو است که جمعیت آن بیش از 260،000 نفر است.

فلورانس
شهر پایتخت منطقه توسکانی از 1865 تا 1870 این شهر نیز پایتخت پادشاهی ایتالیا بود. ایتالیایی امروز براساس زبان توسکانی فلورانس قرن چهاردهم است.
شهرهای ایتالیا – میلان
میلان در سطح جهانی به عنوان یکی از پایتخت های مد و طراحی شناخته شده است و همچنین یک کلیسای زیبایی بی نظیر، دومین کلیسای جامع کاتولیک در جهان و چهارمین برج بزرگ جهان است. – بیشتر در: بیشتر از 10 کلیسای منحصر به فرد ترین در ایتالیا. میلان همچنین پایتخت منطقه لومباردی است.

شهرهای ایتالیا-نقشه شهرهای ایتالیا- شهرهای دیدنی ایتالیا-عکس شهرهای ایتالیا
شهرهای ایتالیا

شهرهای ایتالیا– تورین
تورین، مرکز مهم تجاری و فرهنگی در شمال ایتالیا و دفتر مرکزی شرکت فیات است . پایتخت دومین منطقه بزرگ ایتالیا، پیمونت است. با جمعیتی نزدیک به 900،000 ساکن، این شهر هم از لحاظ تاریخی و هم به لحاظ معماری، شهر مهم ایتالیا است، زیرا اولین پایتخت پادشاهی ایتالیا بود. این شهر دارای ثروت بسیاری از بناهای تاریخی و زندگی هنری و فرهنگی غافلگیر کننده است.

شهرهای ایتالیا– ناپل
نپال، سومین شهر بزرگ ایتالیا و پایتخت منطقه کامپانیا است ، دومین جمعیت بزرگ شهری در ایتالیا است. نام آن از ناپولی یونان، “شهر جدید” گرفته شده است. در مرکز منطقه ای از کومه تا پومپی، شهر دارای یک میراث عالی از آثار تاریخی و مجموعه های هنری است.
ناپل، Via San Gregorio  ارمنو، یک خیابان تاریخی با مغازه های حاوی صنایع دستی است که صحنه های عیسی مسیح را نمایش می دهند. سنت نماینده خانواده مقدس به عنوان هنر واقعی در این خیابان باریک زندگی می کند که در دو طرف با صدها کارگاه هنری با نمایش های رنگارنگ صحنه های عروسی شلوغ شده است.

شهرهای ایتالیا-نقشه شهرهای ایتالیا- شهرهای دیدنی ایتالیا-عکس شهرهای ایتالیا
شهرهای ایتالیا

شهرهای ایتالیا– ورونا
ورونا، یک شهر از منطقه ونکو در شمال ایتالیا است که نام این شهر توسط دانته در کانتو و در کمدی الهی و در خاطرات سفر گوته، استنال و پل والری ذکر شده است. همچنین در این شهر داستان رومئو و ژولیت تنظیم شده است که توسط ویلیام شکسپیر نوشته شده است.
شهرهای ایتالیا– بولونیا
پایتختی از منطقه امیلیا-رومانا است و خانه قدیمی ترین دانشگاه در حال اجرا در جهان غرب می باشد که در سال 1088 تاسیس شده است. یکی از شهرهای برتر در ایتالیا از نظر کیفیت زندگی است. نام شهر به نظر می رسد از Bononia، نام کلونی رومی که در سال 1889 قبل از میلاد تأسیس شد و پس از آن Boii، قبیله Gallic  گرفته شده است.

شهرهای ایتالیا-نقشه شهرهای ایتالیا- شهرهای دیدنی ایتالیا-عکس شهرهای ایتالیا
شهرهای ایتالیا

شهرهای ایتالیا – گنوا
گنوا، پایتخت منطقه لیگوریا، با نام La Superba(افتخار یکی) به دلیل نشانه های شگفت انگیز و چشمگیر آن، نامگذاری شده است. این یکی از بزرگترین شهرهای اروپا در دریای مدیترانه و بزرگترین بندر در ایتالیا است. این شهر همچنین زادگاه کاسترو کریستف کلمبوس، آهنگساز نیکولو پگانیینی، گیتسپت ماتزینی، ایتالیایی و بازیگر ویتوریو گاسمن است.

شهرهای ایتالیا پالرمو
پایتخت سیسیل می باشد و درست مثل روم، این شهر نزدیک به سه هزار سال از نظر تاریخی قدمت دارد.