درباره فرانسه

نوع دولت :نیمه ریاست جمهوری
پایتخت و بزرگترین شهر: پاریس
زبان :فرانسوی
ارز: یورو
جمعیت: 60،180،529 نفر
مذاهب : کاتولیک رومی 85٪، مسلمان 10٪، پروتستان 2٪، و یهودی 1٪
مساحت:  بیش از 210،000 مایل مربع شامل جزیره کورسیکا در دریای مدیترانه است
طولانی ترین رودخانه:  رودخانه لوئر
منابع طبیعی: زغال سنگ، سنگ آهن، بوکسیت، ماهی، چوب، روی، پتاس

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

درباره کشور فرانسه

درباره فرانسه – کشور فرانسه در شمال غربی اروپا واقع است . فرانسه از لحاظ تاریخی و فرهنگی در میان مهم ترین کشورهای جهان غرب، نقش بسیار مهمی در امور بین الملل ایفا کرده است و مستعمرات سابق در هر گوشه ای از جهان بوده است. فرانسه مدتهاست که از دریای اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، آلپ ها و پیرنه ها محاصره شده است،  و از طریق پل های جغرافیایی، اقتصادی و زبانی به شمال و جنوب اروپا پیوستند. این کشور مهمترین تولید کننده کشاورزی اروپا و یکی از بزرگترین قدرت های صنعتی در جهان است.
فرانسه یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است، محصول یک اتحاد دوکیه و حکومت تحت نظر یک حاکم واحد در قرون وسطی است. امروزه، همانطور که در آن دوران، اقتدار مرکزی به دولت تعلق دارد، در دهه های اخیر میزان خودمختاری بیشتری  به مناطق کشور داده شده است. مردم فرانسه به عنوان نگهبان اصلی آزادی به دولت نگاه می کنند و دولت به نوبه خود یک برنامه ریزی برای شهروندان خود از آموزش رایگان و مراقبت های بهداشتی و برنامه های بازنشستگی فراهم می کند.

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

با این حال، این گرایش اغلب با تمایزی طولانی مدت با ملت فرانسه مواجه است:  و آن گرایش اصرار بر برتری فرد می باشد. این تمایل به فردگرائی با چشم انداز پلورالیستی و علاقه ای بزرگ به جهان بزرگتر همراه است.   مورخ ژول میچلت، در این زمینه خاطرنشان کرد: “انگلستان یک امپراطوری است،ولی آلمان یک ملت است، یک نژاد و یک شخص است”. چارلز دئول، دولتمرد چارلز دوگل نیز از آن شکایت کرده است: “تنها خطر فرانسه را می توان با هم متحد بودنشان دانست.
فرهنگ فرانسوی به طور جهانی و ویژه به سرعت توسعه یافته و تا حد زیادی تحت تاثیر توسعه هنر و علم، به ویژه انسان شناسی، فلسفه و جامعه شناسی است.
فرانسه نیز در امور دولتی و امور عامه نفوذ دارد و در عصر روشنگری و انقلاب فرانسه اهداف دموکراتیک مهم را به ارمغان می آورد و الهام بخش رشد جنبش های اصلاح طلب و حتی انقلابی برای نسل ها است.

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

جمهوری پنجم امسال از زمان انتشار آن در 28 سپتامبر 1958، از رشد چشمگیری در ابتکارات خصوصی و ظهور سیاست های مرکزی برخوردار بود. گرچه کشور فرانسه با اختلافات طولانی مدت با قدرت های اروپایی دیگر مشغول به فعالیت بوده است، اما به عنوان یک عضو پیشرو در اتحادیه اروپا و پیشینیانش ظاهر شد. از سال 1966 تا 1995 فرانسه  در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت نکرد و کنترل کامل بر نیروهای هوایی، زمین و نیروهای خود را حفظ کرد. اما در سال 1995، فرانسه در کمیته نظامی ناتو نماینده شد، و در سال 2009، نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور دوباره به فرماندهی ارتش سازمان ملل متحد بازگردد. به عنوان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، همراه با ایالات متحده، روسیه، انگلستان و چین-فرانسه حق تصمیم گیری در مورد شورا را به وتو داده است.

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

پایتخت کشور فرانسه

پایتخت و مهمترین شهر فرانسه، پاریس، یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و تجاری جهان است.  پاریس اغلب بازسازی شده است، و در اواسط قرن نوزدهم، تحت فرمان ژرژ یوژن و بارون هاسمان بود که به چشم انداز ناپلئون III نسبت داده شد. شهر مدرن که از غارهای قدیمی با راههای گسترده پر شده است. پاریس در حال حاضر یک کلان شهر پرجمعیت است .  شهر پاریس در گذشته مرکز جهان به شمار می رفت  و بعدها پاریسی ها به خاطر داشتن کشورشان به دو قسمت تقسیم شدند: پاریس و لو دزر. مترو پولیتن پاریس در حال حاضر به دور از حومه های باستانی به حومه شهر فرورفته است.

نمادهای مانند برج ایفل، لوور، کلیسای نوتردام، بخش لاتین، مونته مارت، و مرکز جورج پمپیدو پاریس یکی از مکان های پر بازدید ترین جهان است.

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

زبان کشور فرانسه

فرانسوی یک زبان عاشقانه از خانواده هندو اروپایی است. از لاتین امپراتوری روم، همانطور که همه زبانهای رومانتیایی خوانده می شد، فرود آمد. فرانسوی  که از زبان لاتین در Gaul صحبت می شود، و به طور خاص در Gaul شمالی تکامل یافته است.  فرانسوی نیز تحت تأثیر زبانهای سلتی سلطنتی گلف شمالی رومی مانند گالیا بلژیکی و زبان مادری فرانسوی مهاجمان فرانکس پس از روم قرار گرفت. امروزه به دلیل گسترش فرانسه، زبان های کریول مبتنی بر فرانسوی، مخصوصا کریول هائیتی، وجود دارد. ملت فرانسوی می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و فرانسه به عنوان “فرانکوفون” نامگذاری شده است.
فرانسوی یک زبان رسمی در 29 کشور در پنج قاره مختلف است که اکثر آنها عضو سازمان بین المللی فرانسه هستند (FIFO)، جامعه ای از 84 کشور که از زبان  فرانسه استفاده می کنند. این زبان به عنوان زبان اول در فرانسه شناخته شده است.
فرانسوی سومین زبان در اتحادیه اروپا است، درست بعد از زبان انگلیسی ، تقریبا یک پنجم میتوانند به عنوان زبان دوم فرانسوی صحبت کنند. فرانسوی دومین زبان خارجی تربیت شده در اتحادیه اروپا است .

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

مردم کشور فرانسه

مردم فرانسه مؤمن و بسیار رسمی هستند. افرادی که در کشور هستند نیز به عنوان شیک شناخته می شوند و به ظاهر شخصی و لباس خود افتخار می کنند. بعضی از کشورها به خاطر این خصوصیات، فرانسه را به عنوان یک کشور متکبر به حساب می آورند، اگر چه در کشور این به معنای شیک بودن و محتاط بودن ظاهر آن است.

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

آب و هوای فرانسه

فرانسه عموما زمستان های سرد و تابستان های معتدل  دارد. با این حال، در امتداد مدیترانه ، تابستان های گرم دارند. شمال کشور دارای آب و هوای سرد است در جنوب آن هوا بسیار گرم می شود. میوه ها مانند پرتقال و لیمو در جنوب رشد می کنند.

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

دیدنی های فرانسه

فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان است. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا بسیاری از مردم از بازدید از کشور متنوع لذت می برند، از جمله زیبایی طبیعی، آب و هوای شگفت انگیز، فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند زمین های گلف، موزه ها و گالری های هنری و خیلی بیشتر. فعالیت های مختلفی وجود دارد که تاریخچه کشور را به تصویر می کشد که به بازدیدکنندگان لذت بخش است، به خصوص با توجه به گذشته های آشفته آن. برج ایفل ، موزه لوور ، نوتردام پاریس ، پارک دیزنی لند پاریس ، قصر ورسای ، تاق پیروزی ، کلیسای ساکر کور پاریس ، ریویرا فرانسه ، شانزه لیزه ، مون سنت میشل از مکان ها و جاذبه های توریستی کشور فرانسه هستند.

درباره فرانسه-تاریخ فرانسه-مردم فرانسه-جمعیت فرانسه-اقتصاد فرانسه-دیدنی های فرانسه

واحد پول فرانسه

واحد پول فرانسه در گذشته  ، فرانک بود که ذر سال 1999 به یورو تبدیل شد.  فرانک سوئیس یکی از ارزهای اصلی در جهان است که در موسسات مالی سویسی استفاده می شوند. نام  فرانک برگرفته شده از نام شاه فرانک که در گذشته روی سکه های فرانسوی چاپ می شد . درحال حاضر بیشتر کشورهای اروپایی ، کشور سوئیس و لسختن اشتاین از واچد پول فرانک استفاده می کنند.و در گذشته کشورهای الجزایر و کامبوج که مستعمره ی فرانسه بودند نیز از این واحد پولی استفاده می کردند.هر 100 سنت یک فرانک می باشد . نماد این واحد پولی F می بوده و نمادهای FB وFL  به ترتیب برای فرانک بلژیک و فرانک لوکزامبورگ به کار می رفته است.