درباره ایتالیا اطلاعات کلی

مساحت: 301،225 کیلومتر مربع
جمعیت: 60،157،214
پایتخت: رم
ارز: یورو (€)
کد تلفن: +39

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا
درباره ایتالیا

درباره ایتالیا

ایتالیا در شبه جزیره ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و در دو جزیره بزرگ موجود دردریای مدیترانه، سیسیل و ساردینیا واقع شده است. ایتالیا مرز شمالی آلپی خود را با فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی به اشتراک می گذارد. ایالت های مستقل سن مارینو و شهر واتیکان در ناحیه ی شبه جزیره ایتالیا محاصره می شوند.
سطح کل ایتالیا حدود 301328 کیلومتر مربع است. این منطقه حدود 1130 کیلومتر طول و 160 کیلومتر برای اکثر شبه جزیره است. در وسیع ترین نقطه آن در شمال، عرض آن 480 کیلومتر و در پایین ترین نقطه آن در مرکز، 112 کیلومتر است. از لحاظ جغرافیایی، عمدتا کوهستانی با دشت های ساحلی باریک است. به طور کلی، ایتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد. این عمدتا در ساحل خفیف است و در کوه ها به مراتب سردتر می شود. این می تواند در همه جا در تابستان بسیار گرم باشد و در زمستان بسیار سرد است.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا
درباره ایتالیا

کشور ایتالیا یک تاریخ غنی و رنگارنگ دارد. این کشور خانه بسیاری از فرهنگهای اروپایی مانند اتروسنها و رومیان بوده و بعدها جایگاه جنبش رنسانس بود که در توسکانی آغاز شد و در سراسر اروپا گسترش یافت. پایتخت ایتالیا، رم، مرکز تمدن غرب بوده است و شهر واتیکان که در رم واقع شده، مرکز کلیسای کاتولیک است. جناح های متخاصم از سده های میانه در نهایت به یک جنبش ناسیونالیستی در قرن نوزدهم متوسل شدند، و ایتالیا در طول قرن بیست و یکم متحد شد.
امروز ایتالیا یک جمهوری دموکراتیک است و یک کشور توسعه یافته با بالاترین رقم تولید ناخالص داخلی و بالاترین کیفیت زندگی و رتبه 20 در رتبه بندی انسانی در جهان است. این کشور یکی از اعضای بنیانگذار اتحادیه اروپا است (با امضای پیمان رم وهمچنین عضو G8، شورای اروپا، اتحادیه اروپای غربی و ابتکار مرکزی اروپا. از اول ژانویه 2007، ایتالیا یک عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد شد. ایتالیا جمعیتی حدود 60 میلیون نفر دارد. این ششمین کشور پرجمعیت در اروپا است و بیست و سومین جمعیت پرجمعیت جهان است.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا
درباره ایتالیا

کشور ایتالیا به 20 منطقه تقسیم شده است. پنج مورد از این موارد عبارتند از: ساردینیا، سیسیل، ترنتینو آلتو آدیجه، دره آئستا و فریولی ونتزیا جولیا دارای موقعیت خاص و درجه استقلال بیشتری هستند. این استان ها به مجموعهای تقسیم شده اند که از آن 8100 نفر تشکیل شده است. دولت افزایش قدرت را به مناطق منتقل می کند که برخی از آنها، به ویژه در شمال ایتالیا، با سرعت و وسعت این اصلاحات بی وقفه هستند.
ایتالیا سهم قابل ملاحظه ای را در فرهنگ اروپا و سایر نقاط جهان ایجاد کرده است.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا

درباره ایتالیا دارای یک سنت ورزشی طولانی است و در سطح بین المللی در ورزش های مختلف بسیار موفق بوده است.
در تاریخ المپیک، ایتالیا در پنج بازی اول مدال المپیک را در بازی های المپیک تابستانی و سه بار در بازی های المپیک زمستانی برده است.
فوتبال (فوتبال) محبوب ترین ورزش در ایتالیا است و تیم ملی فوتبال ایتالیا (Azzurri) در حال حاضر دومین تیم موفق فوتبال در جهان پس از برزیل است که چهار عنوان جام جهانی را کسب کرده است.


دوچرخه سواری نیز بسیار پرطرفدار در ایتالیا است. ایتالیایی ها بیشتر مسابقات دوچرخه سواری جهان را از هر کشور دیگری به غیر از بلژیک کسب کرده اند.  یک مسابقه دوچرخه سواری طولانی مدت در جهان است که هر سال در ماه مه برگزار می شود و یکی از سه تور بزرگ و Tour de France و Vuelta a España است که هر یک از آنها تقریبا سه هفته طول می کشد.
درباره ایتالیا یکی از اصلی ترین بسکتبال در کشورهای اروپایی است و تیم ملی در سال 2004 در المپیک پکن به مدال نقره دست یافت.
تیم ملی والیبال مردان ایتالیایی در مسابقات والیبال بین المللی در دهه های 1990 و اوایل دهه 2000 تحت سلطه قرار گرفت. آنها سه مسابقات قهرمانی جهان (1990، 1994 و 1998)، شش قهرمانی اروپا، یک جام جهانی (1995) و هشت عنوان لیگ جهانی را کسب کردند. تیم ملی والیبال زنان ایتالیایی مسابقات قهرمانی والیبال اروپا در سال 2007 و مدال طلای جام جهانی فوتبال 2007 FIVB را به دست آورد. آنها در بازی های المپیک پکن در سال 2004 پنجم بازی کردند.
ایتالیایی ها همچنین در ورزش های زمستانی پیشرفت می کنند و مدال طلای المپیک را دو بار برای اسکی و اسکی روی زمین برده اند. در کوه نوردی و اسکی آنها چهار عنوان جام جهانی به دست آوردند. مسابقات موتور سیکلت ایتالیایی، والنتینو روسی، یکی از موفق ترین های تمام دوران است و نه مسابقات قهرمانی جهان در جام جهانی به نام او ثبت شده است.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا

تاریخچه کشور ایتالیا

تاریخ ایتالیا با ورود اولین هومینین ها به 850،000 سال پیش در مونته پوگزیو آغاز می شود. … در میان مردم قومی، لاتین ها، که در منطقه Latium قرار داشتند، و زبان لاتین آنها در قرن سوم قبل از میلاد، به تسلط بر شبه جزیره با تسلط رومی ایتالیا رسیدند.
امپراطوری روم یک نظام سیاسی بین المللی بود که در آن ایتالیا تنها یک بخش به شمار می آمد هرچند بخش مهمی بود. هنگامی که امپراتوری سقوط کرد، یک سری از پادشاهان بربر در ابتدا شبه جزیره را تصویب کردند، اما پس از تهاجم لومبارد 5669-568، شبکه ای از نهادهای سیاسی کوچکتر به سراسر ایتالیا رسید. هر کدام از اینها به موازات دیگران، از ویرانه های دنیای رومی، توسعه یافت . تمرکز شهری و سیاست و زندگی اقتصادی از رومیان به ارث برده شد و در اوایل قرون وسطی گسترش یافت و عنصر متحد در توسعه مناطق ایتالیا بود.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا

اواخر امپراطوری روم و Ostrogoths

امپراتوران نظامی اواخر قرن 3، به ویژه دیوکلتیان (305- 284)، ساختار سیاسی امپراتوری روم را اصلاح کردند. ارتش پس از بلایای 50 سال گذشته، بوروکراسی مدنی و مراسم تشریفات حکومت امپریالیستی را گسترش داد، و بیشتر از همه، نظام مالیات را سازماندهی و گسترش داد. با توجه به منابع دوره ای، میزان مالی امپراتوری اواخر رومی شدید بود: حمایت اصلی آن، مالیات بر زمین، که توسط دولت های محلی جمع آوری شده بود، حداقل یک پنجم و احتمالا یک سوم تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر، دولت و ارتش سیستم مالیاتی برای قرن چهارم و ثبات برای امپراطوری را تأمین می کرد. با این حال دولت مرکزی همیشه ثبات نداشت؛ چندین دوره جنگ داخلی در قرن چهارم وجود داشت، مخصوصا در دهه پس از بازنشستگی دیوکلسیان و در حدود سالهای 390 سالگی. اما اختلافات جانشینی ، بخش عادی سیاستهای امپریالیستی بود. به طور کلی، اعتماد به نفس در امپراتوری قرن چهارم نسبتا بالا بود. امپراتوران تهاجمی مانند والنتینیتی من (364-375) نمی توانستند تصور کنند که در طول یک قرن تقریبا تمام امپراتوری غربی تحت حکومت وحشیگری قرار داشت. این نبود فهم عذاب وجدان ساده بود؛ پس از همه، در استان های غنی تر شرقی، سیستم امپریالیستی در قالب امپراتوری بیزانس در قرن ها پایه ریزی شد.

پرچم کشور ایتالیا

پرچم ایتالیا، از زمان شکل گیری جمهوری در سال 1946 استفاده شده است. این پرچم رسمی کمی بعدا در سال 1948 به تصویب رسید. این پرچم شامل سه گروه برابر است: سبز، سفید و قرمز ، با نوار سبز در سمت چپ. اولین نسخه پرچم در سال 1797 توسط جمهوری Cispadane ایجاد شد، پس از موفقیت کمپین ناپلئون در ایتالیا، و با الهام از پرچم فرانسه، در سال 1790 ایجاد شده است.
این پرچم اصلی بر اساس قرمز و سفید پرچم میلان، همراه با سبز لباسهایی است که توسط محافظان مدنی میلان پوشانده شده است. از آن زمان تاکنون، تفسیرهای دیگر این رنگها ظهور کرده است. سبز به نمایندگی از حومه، سفید نشان دهنده کوه ها، و قرمز نشان دهنده خون ریخته شده در طول متحد ایتالیا. یک تفسیر دیگر مذهبی ادعا می کند که سبز نشان دهنده امید است، سفید نماینده ایمان است و قرمز نشان دهنده خیریه است.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا

جغرافیای کشور ایتالیا

از لحاظ جغرافیایی، ایتالیا شبه جزیره بوته ای است که تا دریای مدیترانه مرکزی گسترش می یابد. این مساحت حدود 1130 کیلومتر است که شامل برخی از مناظر متنوع و چشمگیر زمین می باشد. مرزهای کشور ایتالیا با سوئیس، فرانسه، اتریش و اسلوونی هستند. دو کشور مستقل در مرزهای ایتالیا وجود دارد: سن مارینو و شهر واتیکان.
ایتالیا بیشتر کوهستانی است و دارای بیش از 700 متر است که یک سوم از این کشور را پوشش می دهد. بهترین محدوده های شناخته شده Alps، Dolomites و Appenines است.
آلپ های ایتالیایی به سه گروه اصلی تقسیم می شوند. گروه اول، آلپ های غربی از شمال به سمت آستا  که بالاترین کوه را به طور کامل در داخل ایتالیا شامل می شوند، از شمال به سمت جنوب حرکت می کنند. گروه دوم، آلپای مرکزی، از غرب آلپ به سمت برنر عبور می کنند که به اتریش و به غرب منتهی می شود. این گروه همچنین دارای صخره هایی مانند مونت باینکو می باشد. پایتخت ایتالیا از آلپ ها، که به بیش از 2500 متر نرسیده است، بین این محدوده های بزرگ و دره پو واقع شده است.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا
درباره ایتالیا

آپی نینها ستون فقرات کشور را به طول کامل از گذرگاه کادیبونا تا نوک کالابریا، به جزیره سیسیلی ادامه میدهند. این محدوده حدود 2000 کیلومتر طول دارد. این منطقه همچنین شامل تنها یخچال طبیعی در ایتالیا، Calderone، که در جنوب اروپاست ،می باشد0 دشت ها کمتر از یک چهارم از کل منطقه ایتالیا را پوشش می دهند و دشت پانان در ایتالیا گسترده ترین و مهم ترین دشت است.
در سیسیلی، دشت کاتانیا یک منطقه خوب برای رشد میوه مرکبات است.

درباره ایتالیا حدود 1500 دریاچه وجود دارد. اکثر این دریاچه های آلپ کوچک هستند که برای طرح های هیدرو الکتریکی استفاده می شوند. آبهای رودخانه پو و تمامی شاخه های آن، همراه با رودخانه های رنو، آدیجه، پیاو و تلمندو، در نهایت آبگیری حیاتی را برای کشاورزی فشرده در دشت های پایین فراهم می کنند.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا

رویدادهای مهم کشور ایتالیا

چند جشن بزرگ مذهبی و تاریخی وجود دارد که تعطیلات عمومی ملی هستند و در سراسر ایتالیا جشن گرفته می شود. در این روزها مغازه ها، کسب و کارها، موزه ها و جاذبه های دیگر تمایل به بسته شدن دارند.
برخی از رویدادهای تاریخی در شهرهای بزرگ، به جاذبه های گردشگری بزرگ تبدیل شده است و جمعیت زیادی از مردم را به دیدن وعکاسی ترغیب می کند.
جشنواره ها بخش بزرگی از زندگی در ایتالیا را تشکیل می دهند و این جشن ها صرفا به دین، حوادث تاریخی، هنر و فرهنگ محدود نمی شود. در سراسر کشور همه چیز جشن گرفته می شود؛ شاه بلوط، گوجه فرنگی، لیمو، ماکارونی، گراز وحشی، قارچ، شراب، مقدسین محلی و افراد معروف و بسیاری چیزهای دیگر. لیست بی پایان است و تا حد زیادی از منطقه تا منطقه متفاوت است، اما همه آنها سرگرم کننده، رنگارنگ و پر از زندگی و شور و شوق است.

درباره ایتالیا -نقشه ایتالیا-مردم ایتالیا-راهنمای سفر به ایتالیا-شهرهای ایتالیا- تحصیل در ایتالیا
درباره ایتالیا

گردشگری در کشور ایتالیا

دیدنی های ایتالیا یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در اقتصاد ایتالیا است. بیش از 40 میلیون گردشگر در سال به طور عمده برای هنر، غذا، تاریخ، مد و فرهنگ خود به کشور ایتالیا سفر می کنند. فراموش نکنید خط ساحلی زیبای آن و سواحل، کوه های آن و بناهای تاریخی این کشور با ارزش هستند.