برج بیازیت استانبول

برج بیازیت استانبول از چوب ساخته شده است که تاریخ ساخت آن به 1749 میرسد. اما بر اثر حادثه ی آتش سوزی قسمت های زیادی از آن از بین رفت. اما به دستور پادشاه آن دوره سلطان محمود برج بیازیت استانبول دوباره بازسزی شد . بعد از اینکه تصمیم به بازسازی برج بیازیت استانبول گرفته شد به جای چوب از سنگ استفاده شد و در معماری که در این برج به کار فته الهام گرفته از دوره عثمانی ها می باشد.

برج بیازیت استانبول

در ابتدای ساخت آن این برج حدودا پنجاه متر ارتفاع داشت که در بالای آن اتاقی قرار داده بودند که در واقع اتاق نگهبانی بود که برای بالا رفتن از پله های چوبی استفاده میکردند. این اتاق دارای سیزده پنجره است که نمای زیباتری از بیرون را به نمایش میگذارد.در سال 1849 ، سه طبقه دیگر به برج بیازیت استانبول اضاف شد که در طرح هشت ضلعی با پنجره های گرد در قسمت بالای برج بیازیت تعبیه شد.

برج بیازیت استانبول

یک طبقه برای سیگنالینگ، طبقه دیگر برای سبدهای سیگنال و دیگری هم برای آخرین پرچم ها کاربرد دارد.  قطر کوچکتر بالاتر از سه طبقه باعث می شود که فضایی برای یک تراس در طبقه دوم ایجاد شود.در سال یک عدد قطب آهن به ارتفاع سیزده متر روی سقف قرار داده شد که در سال 1889 به دلیل زلزله این برج دچار اسیب شدیدی شد و دوباره یکبار دیگر این برج مورد بازسازی قرار گرفت. در حال حاضر، برج بیازیت استانبول دارای یک سقف سنگی و یک پله چوبی 256 پله ای است.

برج بیازیت استانبول

برج بیازیت استانبول همچنان به عنوان برج دیدبانی در حال استفاده می باشد و برای سیگنال پیش بینی آب و هوا و اطلاعات ناوبری دریایی کاربرد دارد. با پیشرفت تکنولوژی برج بیازیت استانبول محبوبیت کاری خود را از دست داد. اما این برج همچنان به عنوان یکی از دیدنی های شهر استانبول مورد استقبال گردشگرانی که با تور استانبول وارد این شهر می شود قرار میگیرد.