درباره دانمارک

  • محل: شمال اروپا در مجاورت آلمان 68 کیلومتر
  • آب و هوا: معتدل؛ مرطوب بیش از حد؛ زمستان های خفیف، باتلاقی و تابستان های سرد
  • جمعیت: 5،569،077 (در ماه جولای 2014)
  • آرایش ملی: اسکاندیناوی، اینویت، فاروئی، آلمانی، ترکی، ایرانی، سومالی
  • مذاهب: 95٪ لوتری انجیلی، 3٪ دیگر کاتولیک پروتستان و 3٪ مسلمان، 2٪
  • دولت: سلطنت قانون اساسی

درباره دانمارک

پایتخت دانمارک

درباره دانمارک – کپنهاگ در قرن دهم به‌عنوان روستای ماهیگیری وایکینگ تاسیس شده که پایتخت و شهر پرجمعیت دانمارک است. دانمارک یک کشور کوچک که جز کشورهای اسکاندیناوی به حساب می‌آید. شهر دانمارک واقع در جنوب نروژ، جنوب غربی سوئد و شمال آلمان است. این کشور در طول قرن دهم به‌عنوان یک پادشاهی متحد تاسیس شده است. دانمارک کوچکترین و جنوبی ترین کشور شمال اروپا است و دارای مساحت 16 573 مایل مربع میباشد.شهر کپنهاگ پایتخت و بزرگترین شهر دانمارک به شمار می رود که همانند کشور دانمارک در قرن دهم میلادی تاسیس شده است و در طول قرن ها اهمیت فراوانی یافته است.

درباره دانمارک

زبان کشور دانمارک

بیش از 98٪ جمعیت دانمارکی صحبت می کنند. آلمانی به عنوان زبان رسمی منطقه ای در منطقه نورد-اشلسویگ شناخته شده است که در مرز آلمان قرار دارد، جایی که 23،000 نفر آن را می گویند، حدود 0.4٪ از جمعیت 5.2 میلیون دانمارکی. گرینلندیک، زبان انویتی، توسط 0.1٪ از جمعیت صحبت می شود.

درباره دانمارک در شمال اروپا واقع‌شده و بخشی از اسکاندیناوی است. دانمارک از شبه‌جزیره یوتلند، جزایر بزرگ‌تر زلاند، فونن و لولانا فالستر و 429 جزیره دیگر بین دریای شمال و دریای بالتیک تشکیل‌شده است.مردم کشور دانمارک به سه زبان دانمارکی ، انگلیسی و آلمانی صحبت می‌کنند که بیشتر با زبان دانمارکی صحبت می‌کنند.

این کشور در سال 1973 وارد اتحادیه اروپا شد و دارای سیستم حکومتی دموکراسی پارلمانی است. واحد پولی کشور دانمارک کرون دانمارک می‌باشد. کشور دانمارک بخش اقتصادی قوی دارد که عمده این اقتصاد توسط صادرات پشتیبانی می‌شود کشور دانمارک دارای صادرات الکترونیک، داروسازی، مواد شیمیایی، مواد غذایی، مبلمان، پوشاک مد، ماشین‌آلات و تجهیزات، گردشگری، نفت و گاز می‌باشد.

کشور دانمارک دارای مساحت 43075 کیلومترمربع است و طی سرشماری که در سال 2011 صورت گرفته است جمعیت این کشور 5.6 میلیون نفر می‌باشد.

هیچ جایی در درباره دانمارک بیش از 50 کیلومتر از دریا دور نیست .فقط چند کیلومتر از شهرهای بزرگ مثل کپنهاگ فاصله بگیرید روستاهای خیالی و نواحی و دریاچه‌های بکر بسیار زیبا را می‌توانید مشاهده نمایید.

هرساله کشور دانمارک در لیست بهترین کشورها ازنظر کیفیت زندگی قرار دارد. و همین امر باعث شده است که هرساله گردشگران بسیار با تور دانمارک به این کشور زیبا سفر کنند.

زبان دانمارکی یک زبان ژرمن شمالی است که حدود 5.5 میلیون سخنران عمدتا در دانمارک، گرینلند و جزایر فارو مختص این زبان وجود دارد. سخنرانان دانمارکی در اشلسویگ-هولشتاین در شمال آلمان و در نروژ، سوئد، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، برزیل وآرژانتین نیز حضور دارند.

دانمارکی زبان رسمی در دانمارک و جزایر فارو است و به‌عنوان زبان اقلیت در گرینلند و آلمان شناخته شده است. این زبان رسمی نروژ تا حدود سال 1830 و ایسلند تا سال 1944 نیز بوده است. دانمارک نیز اولین زبان خارجی است که در ایسلند آموخته شده است.

در طول قرون وسطی، دانمارک به شدت تحت تاثیر لهجه آلمانی قرار گرفت. در قرن هفدهم، دانمارک بسیاری از واژه های فرانسوی را جذب کرد و از قرن نوزدهم، بسیاری از واژه های انگلیسی به زبان دانمارکی اضافه شد.

 درباره دانمارک

اقلیم کشور دانمارک

کشور دانمارک در بین سه منطقه اقیانوس اروپایی قرار دارد که همین موقعیت باعث شده است که کشور دانمارک دارای اب و هوای سرد باشد. دانمارک دارای بارندگی سالانه بیش از 900 میلی متر در بعضی نقاط جوتلند و کمتر از 500 میلی متر  بین جوتلند و سیلند است.

بارندگی کم و بیش در طول سال توزیع می شود، اما چون تبخیر در ماه های سرد ماه اکتبر تا مارس کم است، زمستان مرطوب ترین فصل سال است. در طول سال، درجه حرارت به طور طبیعی بالا است، بیش از 8.5 درجه سانتیگراد، در بخش های جنوبی کشور و کمتر از 7،5 درجه سانتیگراد در مناطق شمالی جوتلند است. جولای گرمترین ماه سال است با میانگین دمای بالای 17.5 درجه سانتیگراد در جنوب شرقی و کمتر از 16 درجه در شمال غربی جوتلند. ژانویه سردترین دوره در دانمارک است، اما میانگین دما 0  درجه سانتیگراد حتی در سراسر کشور به دلیل اثر گرمایی از دریا خالی است.
آب و هوای دانمارک در تابستان (مه – اوت) لذت بخش است. دمای معمولی روز در نیمه تابستان کمی بیش از 20 درجه سانتیگراد است. ماه مه بسیار جذاب است، چون هوا بهاری است. سپتامبر اغلب می تواند بسیار بارانی باشد.
زمستان در دانمارک می تواند بسیار سرد باشد. درجه حرارت گاهی اوقات تا 15 تا 30 درجه سانتیگراد پایینتر از صفر می رسد. سپس کشور توسط برف، یخ و بادهای یخ زده احاطه می شود. حتی در ماه آوریل هنوز هم ممکن است بارش برف ادامه داشته باشد. در زمستان، خورشید فقط کمی در بالای افق قرار می گیرد و ماه ها (تقریبا اکتبر – مارس) روزهای تاریک و کوتاه است.
لباس مورد نیاز:

در دانمارک به لباس بارانی برای بهار و لباس ضد آب و گرمتر برای زمستان نیاز دارید.  چتر و ژاکت تقریبا در هر زمان سال لازم است.

تحصیل در دانمارک

با انتخاب هر یک از مدارس کشور دانمارک شما می‌توانید از آموزش‌وپرورش در سطح جهانی درزمینه های مهندسی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات انتظار داشته باشید. شما همچنین در یک محیط امن، دوستانه و نوآوری مطالعه خواهید کرد. مدارس دانمارک از مهم‌ترین مدارس بین‌المللی به شمار می‌آید .

سیستم آموزشی دانمارک برای ارتقای خلاقیت، نوآوری، تفکر انتقادی و تحلیلی طراحی‌شده است. به‌عنوان یک دانش آموز در دانمارک، شما با یک محیط یادگیری به روز خواهید شد که در آن می‌توانید از کارشناسان صنعت یاد بگیرید و دوره های کارآموزی در سازمان های شناخته شده بین‌المللی را یاد بگیرید.

علاوه بر این، مشارکت جهانی بین مؤسسات آموزش عالی، کسب و کار، پارک های علمی و موسسات تحقیقاتی عمومی، اطمینان حاصل می کند که مطالعات و تحقیقات در دانمارک، آخرین دانش و نیازهای یک بازار جهانی کار را برآورده می کنند.

درباره دانمارک

شیوه زندگی در دانمارک

درباره دانمارک علاوه بر ارائه آموزش در سطح جهانی، جای خوبی برای زندگی است. بنابراین دوچرخه خود را بسازید و بخشی از شیوه زندگی دانمارکی شوید!

هنگامی که شما در دانمارک می روید، احتمالا فضای آرام و بسیاری از افراد که دوچرخه سواری می‌کنند را متوجه خواهید شد و این چیزها به افراد احساس خوبی می دهد.

تعادل زندگی و کار در دانمارک

یک ارزش اساسی در جامعه دانمارک حفظ کار متعادل و زندگی خانوادگی است. به گفته OECD، مردم در دانمارک زمان بیشتری را صرف تماس با دوستان، خانواده، ورزش، سرگرمی ها و بازی ها می کنند.

در کشور دانمارک ساعات کاری 37 ساعت در هفته می‌باشد که حدودا 7 ساعت در روز می‌باشد. و بهع ازای اضافه کاری حق الزحمه به شما پرداخت می‌شود. شما به‌عنوان یک کارمند.

فرهنگ کار در دانمارک بر مبنای تئوری گرا، غیر رسمی و مبتنی بر گفتمان باز بین مدیریت و کارکنان است. و آموزش کارآمدی در بیشتر محل های کار، از جمله دوره های دانشگاهی، در اولویت ها قرار می گیرد.

و اگر دانشجو باشید شما به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی نیز از این فرصت برای کار در دانمارک در طول تحصیلتان لذت خواهید برد. در صورتی که تحصیلات خود را در اینجا انجام داده اید، فرصت شغلی دائمی در دانمارک برای شما فراهم می‌شود.

دانمارکی ها می گویند زبان دانمارکی یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری است! اما آیا این اسطوره یا یک واقعیت متمایز است؟ یادگیری هر زبان جدید می تواند یک مبارزه سختی باشد، اما خوشبختانه تحقیقات علمی نشان می دهد این بهترین راه برای حفظ مغز شما در حالت پیک است.

درباره دانمارک

حقایق جالب درباره دانمارک

زبان دانمارکی زبان شمال آلمانی است. الفبای دانمارکی 29 حرف دارد و از الفبای لاتین 26 حرفی به همراه سه حروف اضافی Æ، Ø، Å استفاده می کند. دانمارکی (دانکن) یکی از زبانهای شمال است (همچنین به زبان اسکاندیناوی نیز نامیده می‌شود).

این زبان نیز توسط 50،000 دانمارکی در بخش شمالی آلمان مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که آن را یک زبان اقلیت می داند.