آشنایی با خانواده ی خوشمزه ی قهوه ها

قهوه موکا

دانه ی قهوه ها ، نتیجه ی درختی به همین نام است که در سرتاسر سال سبز است.درختان قهوه در حدود هفتاد کشور دنیا کشت میشوند.

این کشورها که در نواحی استوایی زمین پراکنده‌اند در مناطق آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی، آسیای جنوبی و آفریقا قرار دارند.

تجارت قهوه ها بعد از نفت مرسوم ترین و بزرگترین تجارت دنیاست.و قهوه بعد از آب دوست داشتنی ترین نوشیدنی در دنیا می‌باشد. سالانه بیش از هشت میلیون تن دانه قهوه برداشت و به فروش می‌رسد. کشور برزیل با تولید حدود سه  میلیون تن ،پرچمدار تولید قهوه در بین این کشورهاست.خانواده ی قهوه ها شامل اعضای بیشماری نظیر قهوه ی فرانسه ، قهوه ترک،قهوه ی اسپرسو،موکا،لاته،کاپوچینو،فراپوچبنو،آیسد کافی ، کولد برو و … است.ما در این مطلب از سایت ایران کافه ، شما را با چهار نوع مرسوم تر قهوه ها آشنا میکنیم.

 

 قهوه موکا

معرفی برخی از انواع قهوه ها

 

 

قهوه اسپرسو

 

باید بدانید که اسپرسو نام یک دانه ی قهوه نیست.بلکه نام روش خاصی  از دم کردن قهوه ها است.قهوه ی اسپرسو عصاره ای فشرده و پر عطر و طعم است که از دم کردن دانه های قهوه به دست می آید.

ویژگی خاص  این قهوه این است که جدای آماده شدن سریعش، از کیفیت بالایی برخوردار است و نه تنها عطر و طعم آن حفظ می شود بلکه، عطر و طعم واقعی قهوه را به شما نشان می دهد.به همین علت، این قهوۀ ایتالیایی محبوب ترین قهوه ی قهوه شناسان واقعی در سراسر دنیا است.

 

 قهوه موکا

قهوه فرانسه

 

این روش برای اولین بار در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. برای تهیعی  قهوه فرانسه دانه قهوه را زبر آسیاب می کنند و آن را در قهوه جوش‌های فیلتری یا فرنچ پرس دم می‌کنند.

این قهوه  مزه‌ای شبیه به قهوه کافِه‌تیِه‌رِه دارد ولی گرد قهوه را از آ جدا میکنند تا عطر و طعم بهتری داشته باشد.. می‌توان آن را برای چند ساعتی در دستگاه گرم نگه داشت. این قهوه در فنجانی به سایز استاندارد و اغلب به صورت تلخ و گه گاه با شیر سرو میشود.

یک روش کاربردی برای آزمایش اصالت قهوۀ فرانسه این است که یک مقدار از آن را روی آب بپاشید. قهوه فرانسۀ اصیل خشک مانده، برای مدت طولانی بر روی سطح آب باقی می ماند؛ در حالی که قهوۀ غیر اصیل ته نشین شده، حتی جذب آب سرد نیز می شود.

 

 

قهوه ترک

 قهوه موکا

قهوه ی ترک ، شیوه ای برای سرو قهوه است.در این شیوه،دانه های کاملا خرد شده و برشته شده ی قهوه ، در قهوه جوش همراه آب جوشانده میشود و در فنجان های کوچک سرو میشود.معمولا برای طعم دادن به این قهوه از شکر استفاده میشود. مصرف قهوه ی ترک در خاور میانه و به خصوص در کشور ترکیه، به مراتب مرسوم تر است و جزیی از سنت آن کشور شده است.

قهوهٔ ترک در حالی که بسیار داغ است نوشیده می‌شود و معمولاً با یک لیوان آب سرد سرو می‌شود تا دهان تازه شود و طعم قهوه بهتر حس شود.

 

 

قهوه موکا 

موکا یک قهوه خوشمزه و دسری با شکلات است. معمولا آن را از ترکیب یک شات اسپرسو و پودر شکلات مخلوط شده با شیر درست می کنند. شیر را می جوشانند و نوشیدنی را با هنر لاته تزئین می کنند. یکی از محبوب ترین انواع آن بیچرین است که نوشیدنی مخصوص شهر تورین در ایتالیا است و ترکیبی از قهوه، خامه شکلاتی با طعم فندق و خامه غلیظ است.

قهوه موکا